کد خبر: ۹۱۵۱
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

تحقق رؤیای مادری در حاشیه شهر

معصومه برزنونی می‌گوید: خیلی‌ها علی‌رغم هزینه بسیار بچه‌دار نشده و نا‌امید، ادامه درمان را رها کرده‌اند. هدف ما در این طرح، تقویت روحیه این زوج‌ها و دستورالعمل‌های راحت و قابل‌اجراست تا به نتیجه برسند.

هفته گذشته، برنامه‌ای ویژه برای زوج‌های جوان حاشیه شهر مشهد برگزار شد. در این برنامه که با عنوان «مثبت سلیمانی‌ها» و به‌همت قرارگاه جهادی ناباروری ناحیه مقاومت بسیج میثم اجرا شد، ۱۹۳‌زوج نابارور توسط پزشک معالج این طرح ویزیت شدند.

مجری این طرح، گروه جهادی شهید‌حسین عباسی بود که اعضای آن، برنامه‌های متنوعی در‌زمینه افزایش جمعیت دارند.

 

روحیه دادن به زنان ناامید

معصومه برزنونی، مسئول گروه جهادی شهید‌حسین عباسی و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت ناحیه مقاومت بسیج میثم، درباره اجرای این برنامه می‌گوید: گروه ما درزمینه‌های مختلف مانند تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های پر‌جمعیت یا تأمین سیسمونی و شیرخشک فعالیت داشت، اما زمانی‌که سردار سلیمانی به شهادت رسید، طرح «مثبت سلیمانی‌ها» را به فعالیت‌های گروه جهادی اضافه کردیم.

نیت ما این بود که جمعیت جوانی پیرو راه سردار داشته باشیم. همچنین رهبر معظم انقلاب بر جوانی جمعیت و فرزندآوری تأکید دارند. به‌همین‌دلیل حدود سه‌سالی می‌شود که به‌صورت تخصصی به موضوع افزایش جمعیت می‌پردازیم.

او ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات زوج‌های نابارور هزینه زیاد درمان است و اینکه اکثرا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. مراکز دولتی نیز بسیار شلوغ و نوبت‌های آن طولانی است. ضمن اینکه زوج‌های نابارور نیازمند کنترل استرس و ایجاد انگیزه و امید هستند.

خیلی‌ها علی‌رغم هزینه بسیار بچه‌دار نشده و نا‌امید، ادامه درمان را رها کرده‌اند. هدف ما در این طرح، تقویت روحیه این زوج‌ها و دستورالعمل‌های راحت و قابل‌اجراست تا به نتیجه برسند و برای این مهم از روش موفق سنتی و ایرانی که توسط دکتر زهرا‌سادات حسینی‌تبار اجرا شده است، بهره می‌گیریم.

ویزیت‌های رایگان برای مادران

برزنونی درباره سابقه اجرای این طرح در حاشیه شهر مشهد توضیح می‌دهد: آخرین مرحله که در منطقه‌۵ اجرا شد، پنجمین مرحله ویزیت رایگان زوج‌های نابارور اولیه و ثانویه بود که با هدف تسهیل درمان ناباروری در شرق مشهد مقدس انجام می‌شود.

او شروع این طرح را دی‌ماه سال گذشته عنوان می‌کند که با مشارکت کانون رؤیای‌مادری، مثبت‌سلیمانی ها، گروه جهادی شهید‌حسین عباسی، بسیج جامعه زنان ناحیه میثم و قرارگاه جهادی ناحیه مقاومت بسیج میثم اجرا شده است.

برزنونی ادامه می‌دهد: در این برنامه‌ها از تیم پزشکی دعوت شده است و اطلاع‌رسانی نیز ازطریق کانال تخصصی مثبت‌سلیمانی‌ها صورت می‌گیرد. داوطلبان شرکت در این برنامه، ثبت نام می‌شوند و پس‌از تهیه مدارک پزشکی در طرح شرکت می‌کنند تا با تغییراتی در سبک زندگی سالم و از‌طریق طب سنتی اسلامی و ایرانی درمان شوند.


کمک به ۱۲۵۰ زوج نابارور

مسئول گروه جهادی شهید‌حسین عباسی، جزئیات برگزاری برنامه را این‌طور تشریح می‌کند و می‌گوید: تاکنون پنج‌نوبت، طرح ویزیت رایگان زوج‌های نابارور را برای بانوان حاشیه شهر مشهد اجرا کرده‌ایم که شروعش از گلشهر بود؛ در‌مجموع ۱۲۵۰‌زوج نابارور تحت درمان قرار گرفته‌اند که خروجی آن ۴۵ باروری بوده‌است.

او درباره نیاز زوج‌های گلشهری به چنین طرحی می‌گوید: حدود یک‌سوم از جمعیت مادران نابارور این طرح ساکن محدوده گلشهر هستند. در مرحله آخر ۱۹۳زوج نابارور اولیه و ثانویه در این ویزیت شده‌اند و امیدوارم درمان آنها هم جواب بدهد و به زودی طعم شیرین مادری را بچشند.

* این گزارش دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۸ شهرآرامحله منطقه ۵ و ۶ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44